22 Mayıs 2009 Cuma

GENT







Belçika'nın üçüncü büyük kenti olması bir yana,ismini tarih kitaplarından hatırladığım bir yer Gent. Avrupa tekstil endüstrisinin geliştiği en önemli yerlerden biri.Ortaçağ'da Paris'ten sonra gelen en büyük şehir.Dolayısıyla kültürel mirası zengin bir kent.Uzun süredir görmek istediğim bu kente doğru ,ani bir kararla ,öğle vakti yola çıktım.Trenle 40 dakika mesafedeki Gent,kanal kenarında restaurantları , sokak çalgıcıları ve tarihi atmosferiyle çok hoşuma gitti. Tek sıkıntım, fotoğraf makinamın pilinin çok çabuk bitmesi oldu. Çıkarken dikkat etmemişim ,bu yüzden fotoğraf hevesim kursağımda kaldı. Öğleden sonra gidince malum müzeler de erkenden kapandı. Müze faslı artık bir dahaki sefere diyerek daha çok sokaklarında dolandım.
ADORATION OF THE MYSTIC LAMB
Buraya beni çeken nedenlerden biri de Belçika ile ilgili tüm turistik kitaplarda yeralan bir resim.15.yüzyıldan kalan flaman ressam Jan Van Eyk ' e ait olan bu tablo bir başyapıt kabul ediliyor.20 panelden oluşan tabloyu görmek ilk işim oldu.St.Baaf katedralindeki tablo için ayrıca para ödüyorsunuz. Size bir şema ve kulaklık veriyorlar ve önünüzdeki resmin inceliklerini ve dini referanslarını , neleri tasvir ettiğini dinliyorsunuz . Ben de öyle yaptım.Aslında bana ilginç gelen tablolun sağ ve sol üst köşesinde tasvir edilen Adem ve Havva figürleri oldu. 577 yıl önce çizilen idealden uzak ve gerçekçi vücut ölçüleri,Adem'in düşünceli suratı pek ilgimi çekti.Kartpostalını aldım.
KANAL TURU
Yine gelenek bozulmadı. Nerede kanal,nerede tekne turu varsa,hoop bendeniz içine atlıyor. Gent'te de öyle oldu.Buradaki tekne turu yaklaşık yarım saat sürüyor. Mimari elbette Bruges'daki gibi korunaklı kalmamış ama bir bölümü halen ayakta.Korenlei ve Graslei caddelerinin önünden kalkan tekneler kanal boyunca sizi dolaştırıyor.
KISA BİR GEZİNTİ
Diyeceğim o ki,ilk sefer için Gent'te fazla bir keşif yapma şansım olmadı. Sadece aylak turist misali ,bir köprüden diğerine geçip sokak aralarında etrafa bakındım.Bir sonraki sefer ve fotoğraf makinemle diyerek akşam saatlerinde Brüksel'e geri döndüm.

Hiç yorum yok: