27 Ekim 2008 Pazartesi

KÜREK MAHKUMU

Bu satırları gecenin 1’inde yazıyorum..Ayaklarım çoraplarım ve terliklerim su içinde.. Şu anda salonda çorapsız bir sandalyeye tüneyip azıcık ısınmayı bekliyorum..Aşağı kattan çamaşır odasından geliyorum.Bir hayli ıslandım,sinirlerim yıprandı ,uğraşım saatler sürdü.Aslında her şey yarın sabahın provası için başladı..Evsahibim Dolunay çamaşır makinası su akıtıyor demişti.Ben de bu sürede makinayı çalıştırmayıp ufak tefek eşyaları elde yıkayarak idare etmiştim.Malum İstanbul dönüşü kıyafetler birikti,artık makinayı çalıştırmak gerekecekti.Dolunay bir tamirci numarası verdi ve ben de onu yarın sabah için makinaya bakmaya çağırdım. Ancak bir sorun vardı.. Makinayı hiç çalıştırmadığım için sorun ne dediğinde adama verecek bir cevabım yoktu..Bu nedenle gece 22.00 sıralarında kot pantolonumu yıkarım diyerek aşağıya indim.
FIŞ FIŞ KAYIKÇI
Kot pantalonu içine attım;makine su almaya başladı ben de biraz bekleyip yukarı çıktım.Yaklaşık 15 dakika sonra geri gittiğimde alt katı neredeyse su bastığını gördüm!! Makine su akıtmıyordu,su bırakıyordu.Yani her su boşalttığında onca su makinanın altından dışarı akıyordu. Yerler fayans ve bir minik gider var..Makinayı durdursam;bu sefer içindeki su kalacak mı akacak mı onu bilemedim. Çalıştıkça akan suyun hızına yetişemedim.Elimde bir fırça saatler boyunca suyu gidere doğru itip durdum.Hani çocukluğumuzda ‘’fış fış kayıkçı’’ diye bir tekerleme vardı..’’Kayıkçının küreği,akşama fincan böreği..’’ Gecenin bir yarısı halime bakıp gülümsedim..Arada fırçanın sapı alçak tavana ya da sağa sola çarptıkça,komşular şikayet eder mi diye de düşünmedim değil..Meğer son darbe en son gelecekmiş..Mücadelem sürerken bir anda dehşetle makinaya baktım..Her ne program seçtiysem bilmiyorum makina ikinci kez su almaya başlamıştı.. Düşünebiliyor musunuz?? Şaka gibi..Yoksa bir bilimkurgu filmine girip bir kürek mahkumu mu olmuştum ? Sonsuza kadar taşan suları gidere doğru mu fırçalayacaktım?? Makinaya koştum..ayarları ileri geri çevirdim,bir program bulmalıydım,ama ne yaptıysam yapayım makina suyunu almıştı bir kere.. ve çilem ikinci kez başladı.. Bu kez kısa bir program seçtim seçmesine ama makinadan taşacak su sonuçta aynıydı.Sabırla bitmesini bekledim..Sonra bir havlu bulup fazla suları da üzerinden sildim . Nemli odadan yukarı çıkarken daha da endişelendim..Makinanın yanında kurutma makinası ve derin dondururcu çalışıyor..Hepsi fişe takılı. Bu makine şelale misali herseferinde taşacaksa elektrik için de gayet tehlikeli bir ortam olduğu kesin.Onu da geçtim;bu sular diğer iki cihazın altını muhtemelen çoktan çürütmüştür..Ne olacak bilmiyorum.Yarın tamirci gelecek..tek tesellim artık ona problemin ne olduğunu söyleyeceğim ..

5 yorum:

Bennnn dedi ki...

Didemcim, hakikaten bu tecrubenin senin icin bir yasam sinavi olduguna artik inanmaya basladim. Valla seni izledikce acaba arkadan daha ne gelebilir diye dusunuyorum. Ama bu sinavda onemli olan direnmek degil suyla birlikte akmak. Biliyorsun 'oldurmeyen guclendirir', sana biraz hizlandirmis bi paket program uygulaniyor.
Sen en iyisi tum bunlar olurken bundna bir eglence konusu yaratmaya calis, bak bizle paylasiyorsun, biz de - darilma ama - guluyoruz. Bence kendin olandan fazlasini dusunup kafanda senaryo yazma, onlari da oldugu zaman dusunur, goguslersin.
Calisma izni ve ev isine cok sevindim, kolay gelsin, yola devam!!
Sevgiler, Melike

Adsız dedi ki...

Rahmetli anneannem böyle anlarda "ŞİMDİ İMDAT DİYE BAĞIRACAĞIM..!" derdi...

Be de "AYhhh!!! yeter diyorum ;)

Adsız dedi ki...

FİŞİ ÇEK FİŞİ.....

Adsız dedi ki...

Bırak tamirci bulsun sorunu :p

Onca AVRO verececen bi de sorun mu bulacan???

Bırak kendi bulsun

Adsız dedi ki...

veya şööle deseydin:

"ŞÜPHELİ TAVIRLARI VAR GELİP KONTROL ETSENİZ"

:P

PÖHhh!!!

Bu saatte hiç olmadı!!!

Eminim öğlen 12'de de olmayacak!!!

AY bak! Halâ devam ediyor...

Yok en iyisi ben kapatayım.

Baybay.!!