28 Ekim 2008 Salı

EV ISLERI

Yolum yeniden IKEA'ya düştü..Haftasonu yaşadığım aksilikten sonra bu sefer ne alacağımı bildiğim için işlerimi çabucak hallettim.Salonuma oturma takımı ve halı aldım,biraz da mutfak için ıvır zıvır.Gelelim bunları nasıl taşıdığıma..Öncelikle buradaki bir yenilik;IKEA'nın kendi eve servis sisteminin yanısıra burada özel bir taksi-kamyonet hizmeti var..Şehri bölgelere ayırmışlar ve 500 kg a kadar yükleyip götürüyorsunuz. Benim evim merkezde olduğu için birince bölgede yer alıyordu ve eve kadar 30 avro tutuyordu.Ancak önemli ayrıntı arabada sadece şöför var;taşıyıcı bulunmuyor..Yani şöförün kolileri kamyonete koymasına da yardım etmek gerekiyor!! Başka çare yoktu ama biraz belim ağrıdı tabi. Bizim kamyonette Uzakdoğulu bir kız daha vardı.Sanırım aynı bölgede olan müşterileri birleştiriyorlar..Tabi bu sayede kazandıkları parayı da ikiye katlıyorlar.
Neyse eşyaları arkaya atıp çekik gözlü kızla öne oturduk.Yolda giderken annem aradı.Eşyalarla yoldayım deyip kapattım.Bu detayı yazıyorum.Nedeni birazdan anlaşılacak..Neyse efendim;önce diğer kızın evine geldik.Onlar şöförle eşyaları indirirken ben arabada bekledim..Buraya kadar herşey iyiydi ama üstüste koyduklarında gecekondu gibi yükselen koca koliyi eve nasıl taşıyacaktım?
106.1 FM
Birazdan şöför arabaya bindi.. Hareket ettik ve Kuzey Afrikalı olduğunu tahmin ettiğim adam bana dönüp ''Türk müsünüz ? '' dedi. Birden durdum;evet deyince;İstanbul;Taksim;Madison Hotel; 10 yıl önce diye tek kelimelik bir diyalog başlamış oldu..O İstanbulda bildiği gördüğü tarihi turistik yerleri saydıkça,ben de ne yapayım..Ooo ne güzel bravo diyerek eşlik ettim.Faslıymış..İstanbula gelmiş;pek beğenmiş.. İngilizce bilmiyordu ama Türklerin Schaarbek'te Faslıların Maalbeek'te oturduğunu öğrendim.Bu tek kelimelik diyalog sürüyordu ama ben de bir yandan Türk olduğumu nasıl çözdüğünü anlamaya çalışıyordum..Adam nereden anlamış olabilirdi ki? Ne faturada ne de alnımda yazıyordu(haha) Sonra aklıma geldi.. Annem ve telefonu!! Bana ''Tamam '' kelimesini bildiğini söyleyince anladım ki,anneme muhtemelen tamam derken duymuştu..Sonra daha da ilginç bir gelişme olarak bana fm bandında Türk radyosu buldu.. Hiç duymadığım bir şarkı çalıyordu!! Radyodan yükselen içli bunalım şarkı eşliğinde eve ulaştık..Sonra korktuğum başıma gelmedi..Eşyaları içeri taşımama yardım etti..Ben de üzeri kendisine kalsın diye ona 40 avro verdim.Artık evimde eşyalarım vardı..Bütün akşamım koltukları kutularından çıkarıp döşemelik kumaşları ütülemekle geçti..Son olarak çamaşır makinası ile ilgili gelişmeleri de anlatayım..Dün sabah tamirci geldi. Meğer makinanın kapağının içindeki lastik var ya;işte o delinmiş..Makina eski bir model;bulmaya çalışacağını söyledi.Bakalım bulunca arayacak..Efendim ev işleri önemli işler..Şimdilik gelişmeler böyle..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

e faslı deyip geçme... :)yeni mobilyaların hayırlı olsun...en kısa zamanda gelip görmeyi umarım.
şengül