16 Haziran 2009 Salı

UNUTMADAN PAYLASAYIM..

THE ANTI-SHOE
Seyahatlerin en sevdiğim yönü ,yeni ve bilmediğim şeyleri göstermesi.Biraz da keşfetmenin heyecanı.Eğer geriye dönüp de hatırlamak istiyorsanız,bir kenara not almakta fayda var. Bu nedenle unutmadan Cenevre'den kalan 3 küçük notu günlüğe eklemek istedim. İlki yukarı gördüğünüz ayakkabılar. Tesadüfen dar bir yokuştan aşağıya doğru inerken soldaki vitrin dikkatimi çekti. farklı tabana sahip bu ayakkabılar neyin nesi diye bir bakayım dedim. Bir de 35 numarası olmasın mı? Hemen üzerine atladım. Bu ayakkabılar bir garip arkadaşlar. Zaten adı üzerinde, anti-shoe. Taban sistemi farklı,bu nedenle dengede kalmak için dik durmanız,yani omurgayı dikleştirmeniz gerekiyor.Tabana basarak yürümeniz gerekiyor. Bu sayede ayakkabılar kaslarınızı çalıştırıyor,doğal bir kondisyon sağlıyor,ve dik durduğunuz için daha iyi oksijen alıyorsunuz. Faydaları saymakla bitmiyor da, haydi dur üzerinde durabilirsen !! Hacıyatmaz gibi hissediyor insan kendini !! Zaten ilk birkaç gün yürümek için 1 saat öneriyorlar. Yoksa bacaklarınızın ağrısından yürüyemezsiniz dediler.Ben ayağıma göre olanı da buldum. Niye almadın diyeceksiniz? Yürümeye başladım. Kadın dedi ki,siz tabanlarınıza basarak yürümüyorsunuz. Baktım doğru söylüyor. Harekete tabandan başlamak gerekiyor ki işe yarasın. Oysa ben tabana az ağırlık veriyorum.Bir ayakkabı ile ,alıştığım yürüyüş yapımı değiştirebilir miydim? Fiyatı da pahalı. 250 avro.Alıp da üç gün sonra olmadı desem içim acıyacak. Bıraktım. Ama aklım kalmadı değil.

DÜNYANIN EN PAHALI PARFUMU-CLIVE CHRISTIAN






Gelelim ikinci keşfime. Ben keşfetmişim ne olacak ,zaten 10 yıldır bilen biliyordur. Yukarıda gördüğünüz (Dünyanın En Pahalı Parfümü) arkadaşlar. Ben demiyorum. Zaten kendisi kutunun üzerinde söylüyor. Markası Clive Christian. Bu coğrafyada butik parfümcüler pek moda. Gözüm onlarda ama içeri girsem ,neye bakacağım onu bilmiyorum,yanıma gelseler ne diyeceğim diye erteliyordum.Kısmet Cenevre'yeymiş. İçeri girip kokulara bakmak istediğimi söyledim. Satıcı kadın da ne tür kokuları sevdiğimi sordu. Son kullandığım Gucci Flora marka parfümü çıkardım,bir kağıda sıktı. Dükkandaki 3 kadın vardı,hepsi kokladılar. Ben de merakla onlara bakıyorum. Sonra bana 3 ayrı koku önerdiler. Biri dışında pek içime sinmedi ama bu sırada gözüm arkada duran şişelere ilişti. Meğer bu bölümde dünyanın en pahalı parfümü satılıyormuş. Fiyatları 400 avrodan başlıyor ve binlerce avroya doğru yükseliyordu. Tabi bu kez bir merak beni sardı. Niye bu kadar pahalı? Özelliği ne?Alıcı oluyor mu? Kadını meraklı sorularımla bunalttım.:)) Özetle,bunlar çok meşhur bir tasarımcının ismini verdiği parfümler. Çok çok özel karışımlardan elde edildikleri için hem çok pahalı ,hem de çok kalıcılar. Mesela içinde,senede sadece 3 hafta açan bir çiçeğin yapraklarının kristalize edilmiş hali bulunuyormuş. Sonra bunca ilgilendiğimi görünce,(X) isimli parfümden bir kağıda sıkarak bana uzattı.Kağıdı çantamın minik cebine koydum, inanın günlerce kokusu gitmedi.:))
KOLUMU ÇİMDİKLEYEN KADIN
Seyahatlerin bir diğer önemli yanı da ,size kalanlar.Cenevre'den ayrılmadan kalan son saatimde otelin yanındaki alışveriş merkezine girdim. En üst katında kırtasiye kitap bölümünde dolanırken ,bir köşede açımı beceremedim. Fotoğraf makinam yandaki kadına hafif çarptı. Ancak ben de o anda köşeyi dönmüş oldum. Çok hafif ve istemsiz olduğu için de,tekrar dönüp kusura bakmayın da demedim.Meğer ne yanlış yapmışım!!İşte tam o anda o kişinin arkamdan bağırarak ,bana doğru geldiğini ve beni ittiğini gördüm. Ne olduğumu anlamaya çalışırken, karşımda kızgın suratlı ,orta yaşlı ama zihinsel özürlü olduğu belli olan kadınla yüzyüze geldim. Ne oluyor diye şaşkın baktığım için, daha da kızdı, ve bu kez hırıltılı garip bir ses çıkartarak kolumu çimdikleyiverdi !! Şok içindeyim!! Kalakaldım..Bir yandan da ne diyeceksin ??Aslında o bana kendince cezasını veriyordu.İstemeden olmuştu ama ,sen misin çarpıp giden,al bakalım deyip beni çimdiklemişti işte..Gayet adildi :)) Bana susmaktan başka ne düşebilirdi. Yanımdan hızla uzaklaştı.Ama beklemiyordum, inanın ödüm koptu.Allahın sopası yok :))

Hiç yorum yok: