12 Ağustos 2008 Salı

BRUKSEL BOYLE BIR YER SANIRIM..

Az önce karşılaştığım sahne beni hem şaşırttı hem de üzerine bu yazı çıktı..Bizim meslek sanırım ilk başladığınızda sunduğu farklı ortam ve insanlarla cezbeder sizi..Normal hayatınızda pek olamayacağınız mekanlarda yanına yanaşamayacağınız isimlerle biraraya gelirsiniz..Sonra alışırsınız bu ortama..Anlarsınız ki o sahnede o meşhur simalar kadar aslında sizin de bir rolünüz vardır.Gözünüz yadırgamaz ta ki yanınıza bir stajyer falan aldığınızda onun ilk başbakanla karşılaşmasının heyecanını görene değin. Bunca yıldır onlarca devlet başkanı ve ünlü isimle aynı ortamda görev yaptık.Bu yazıyı okuyan dostlarımın gözlerinin önünden de bir çok ismin bir film şeridi gibi geçtiklerini biliyorum..Dünyanın en önemli zirvelerine tanık olduk; kimi zaman ülke gündemini altüst eden olaylara..Bir süre sonra -işim bu ,deyip yadırgamıyor insan zaten.. ta ki yaşam sizi başka bir yere savurana kadar...
GÜNDEME YÖN VERENLER
Efendim az önce işten çıkıp kaldığım daireye doğru yürürken küçük bir grupla karşılaştım. Bir elimde laptop diğerinde alışveriş torbası ağır ağır ilerledikçe gruptn birini sanki gözüm bir yerden ısırdı..Bir adım daha attığımda birden yanından geçtiğim kişiyi çok yakından tanıdığımı farkettim. Bu kişi Alexander Stubb dı..Kendisinden AGİT Dönem Başkanı olarak son 2 gündür bahsedip duruyorum..Finlandiya dışişleri bakanı olan Stubb 2 gündür Gürcistan ve Rusya Federasyonu arasında mekik dokuyup duruyor. Yarında Brükselde bu konuda olaganüstü bir toplantı var;Birliğin üyesi dışişleri bakanlarına temaslarıyla ilgili bilgi verecek..Bunları devamlı anlatıp duruyorum ama kendisiyle büronun önünde karşılaşmayı beklemiyordum ne yalan söyleyeyim..Hatta bu genç bakanı CNN 'de daha 3-4 saat önce Rusya'daki basın toplantısında izlemiştim. Biran Nasılsın Alex? bayağı yoruldun yolculuk nasıldı ?demek geldi içimden..(haha) ..
MÜTEVAZİ DİPLOMASİ
Sonra neden şaşırdığımı düşündüm ..İstanbulda onlarca zirvede dünyanın en önemli isimlerini görmüştüm ama onlarla karşılaşacağımı biliyordum ;bekliyordum..Bu seferki pek spontan oldu.Sanırım Brükselde alışmam gereken bu..Sokakta bu isimleri görmekten doğal birsey yok..Ama beni şaşırtan karşılaşmak değil bu derece protokolden uzak olmalarıydı..Otelin önünde taksi bekleyen bir gruptan farkları yoktu.Muhtemelen de bir yerden araba bekliyorlardı.Alex dünyanın gündemini belirleyen aktörlerden biri değilmişçesine kendi halinde telefonla konuşuyordu işte. Ne etrafta korumalar ne zırhlı siyah arabalar vardı...Gerçek olan tekşey;burası onların işyeri ve yarın işbaşı var.. Yanlarından alışveriş torbamla yürüyüp geçtim..

Hiç yorum yok: