29 Temmuz 2008 Salı

OPALİN MERAKI



................................................................................................................................................................................................................................Ortak tanıdıklar farklı cografyalarda bile insanları biraraya getiriyor kaynaştırıyor..Benim tanıdık çocukluğuma ait bir figür Yücel Teyze.Ankara'da kolejde okuduğum yıllarda altlı üstlü yaşanan komşuluk ilişkilerimiz iki aileyi daha sonra has dostluk kıvamına getirdi.Yaşamın getirdiği sevinçlere ve kayıplara ortak olundu. Efendim Yücel Teyze'nin Koru sitesinden bir komşusunun kızı meğer Brüksel elçiliğinde görevli polis memuruymuş..Evet emniyet görevlisi bir bayan memur olan Müge hanıma kendimi tanıştırmam böyle oldu. O da gayet samimi ve sıcak davranarak 7 yaşındaki kızıyla geçen sene görevli olarak geldiği Brükselde benzer sıkıntıları yaşamamam için beni hemen ekmlakçısına götürdü. daha sonra da elçilik çalışanlarının sıklıkla tercih ettiği Bascule;Winston Churchill ve Louiza caddelerinde kısa bir araba turu yaptık. Daha mesken semtler merkezin karmaşasından uzak ama yaşam alanlarından kopmamış yerler. Öncelikle geldigimden beri ilk kez ev ortamına girmekten memnun oldum ve ufak ufak bir sürü konuda sorularıma yanıt aldım..Bunları aklıma geldikçe yazarım..Mesela ilginç bir şey öğrendim Brükselde (Opalin-bir ceşit cam) dan üretilen vazo ; kase ; vesaire biriktirmek özellikle elcilik mensupları arasında pek bir revaçta imiş.. Yüzyılın başından günümüze gelen bu cam sanatından parçaları çok dolaşırsanız ve şanslıysanız semtlerdeki bit pazarlarında 10 avroya ya da 15 avroya bulabiliyormuşsunuz..Özelligi de şu gercek opalin güneşe tutulduğunda cam kızılımsı bir renk alıyormuş.Bu da bir koleksiyon merakı işte..Dur bakalım daha neler öğrenicem..Bu beni oyalayacak ilginç bir etkinlik olabileceği için ilgimi çekti. Yoksa konular daha çok Brükselde yaşam üzerine odaklandı.Neyse Müge hanım incelik gösterip bana güzel bir akşam yemeği yaptı ve sonra da büroya kadar da geri getirdi.Hem sohbet ettim hem de Brükselde yaşamla ilgili biraz daha fikrim oldu..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ne güzel, eski dostlar aracılığıyla yeni dostlar edinmek. Aman ha opalin biriktirmeye başlamayasın:D sonra getirirken kırılır yahu:P heheh

Ben dedi ki...

getir getir antikacida cunda da super okuturuz, faideli bir mesgale olur bence de :))