23 Şubat 2010 Salı

YILBASI PAZARLARI-AACHEN

(ARALIK 2009)

Bir başka kültürde yaşamanın en güzel yanı ufkunuzun genişlemesi ,eğer öğrenmeye meraklıysanız tabi.Uzun uzadıya ilk Christmas deneyimimi Güneyyarımkürede geçirdiğimden, parmak arası terlikler kısa kollu tshirtlerle ritüelin boyutunu bu derece kavrayamamıştım. Ama coğrafya Kuzeykutbuna hele Noel babanın memleketine yaklaştıkça, nasıl bir Christmas sektörü olduğuna inanamıyorsunuz. Hemen herbüyük şehirde kurulan X'mas pazarları bunun en önemli kanıtı. O ağaçları süslemek için ardı ardına sıralanan tezgahlarda yüzlerce ürün sizleri bekliyor. İnanın her keseye uygun seçenek var,yeter ki siz almaya niyetlenin.İnsanlar akın akın gelip ağaçları için alışveriş yapıyor. Bana gelince,maalesef heveslensem de ,bir yılbaşı ağacım olamadan gelip geçiyor hersene. Üşengeçlikten sanırım.Bodrum'a bile ağaç aldık,kendi evime almadım.Ağacı olanların evlerine bayılıyorum o ayrı. O nedenle bu yılbaşı öncesinde de adamların pazarlarında amaçsız amaçsız dolaşmak bir anlam ifade etmedi tabi..Fakat yine de en güzel pazarları gördüm mü,gördüm.Yukarıda resmini gördüğünüz Almanya Aachen kentinden. Arkadaşlarım kalabalık bir grup gidiyorlardı,ben de ekibe dahil oldum. Bu coğrafyada en meşhur yılbaşı pazarı kurulan yerlerden biri.Bana yine her tezgah birdiğerinin aynısı geldi.Ağacım yok ki bileyim hangisi farklı :)) İçinde aylak aylak dolaştım. Yakındaki meşhur katedrale gittim , gezdim , fotoğraf çektim. Geriye bu kareler kaldı.

Hiç yorum yok: