21 Mayıs 2009 Perşembe

MÜZELERE ALTIN VURUS GUNU











Geçen Pazar sabahı bıkkın,mutsuz, nereye savrulacağı belirsiz suda süzülen amaçsız bir dal parçası hissiyle uyandım.Baktım biraz daha evde kalsam ,zihnim eski bantları sarıp sarıp baştan dinliyor.Beynimi yeni şeylerle oyalamak lazım diyerek rotamı belirledim.Özetle gün boyu kendimi müzelere verdim.Ama ne veriş!! Bir günde 3 müze gezdim.!!Tam 10 ay garip bir şekilde bekledim sonra bir günde 3 müze gezip altın vuruş yaptım!! Hızlı hızlı yapılan bir turdu,malum birine uzun takılsam diğerlerini gezemezdim.
GÜZEL SANATLAR MÜZESİ
Brüksel'deki en önemli müzelerin başında Güzel sanatlar Müzesi geliyor. Sabit eserlerin yanısıra belirli dönemlerde sergiler açılıyor. Güzel sanatlar müzesi eski ve yeni sanatlar olarak ikiye ayrılıyor.Basın kartımla para ödemeden girdiğim müzeyi eski bölümden gezmeye başladım.15 ve 16.yy dan kalma Flaman Primitif ressamlara ait çok değerli eserler sergileniyor.kılavuz kitabımın da yardımıyla önemli bazı resimleri atlamamaya çalışarak sergiyi gezdim.sonra modern bölüme geçeyim istedim.Müzenin alt katında yer alan modern sanatlar müzesi aşağıya doğru kaç kat iniyordu biliyor musunuz? Tam 8 kat !! Meğer bina çok katlı otopark benzeri aşağıya doğru bir gidiyormuş..Hızlı hızlı da olsa eserlerin çoğunu inceledim.Bu arada 8 kat indikten sonra bayılmayasınız diye,müzenin içinde asansör var.Bu memleketteki bu ufak ayrıntıları önemsiyorum. Çünkü Sezarın hakkı Sezara.Adamları tebrik etmek gerekiyor. Bir işi yapıyorsa düzenini de ona göre oturtmuş. Tesadüfe yer bırakmamışlar.
ÇİZGİ ROMAN
Bu arada modern bölümde süreli bir çizgi roman tarihi sergisi vardı. Onu da gezdim.Belçika karikatür kolonları (comic strip) ve çizgi romanda dünyanın en önde gelen ülkelerinden biri. Neden diye sormayın,henüz bilmiyorum.Ama Tenten'den,Tonton Ailesine,Şirinler'den Redkit'e ve hatta son dönemdeki bilimkurgu kahramanlarına kadar hepsinin yaratıcıları Belçikalı.Kimisi nüktedan,kimisi fantastik onlarca çizgi kahramanın önünden geçtim. En azından gözüm aşina olsun istedim.
MÜZE SHOP-ART NOUVEAU
Gezinin sonunda müzedeki eserlerle ilgili hediyelik eşya satan dükkanı gezdim.Posterlere , kartpostallara,baskı resimli fincanlara baktım.Ressam Magritte ile ilgili güzel eşyalar vardı ama henüz kapalı olan müzesini gezmeden ,ki Haziran'da açılıyormuş ,birşey almak istemedim. Bunun yerine Art Nouveau üzerine bir kitap ve CD aldım.Ne alaka diyeceksiniz. Bu konu içimde bir heves. Brüksel'de kaldığım sürece ilgileneceğim en ilginç konu galiba bu olacak. Ne ilginçtir ki,gittiğim yerlerde ya bu mimari tarz hep karşıma çıkıyor,ya da ben rotamı ona göre çiziyorum kimbilir.Buenos Aires'ten beri bayıldığım bu mimari ekol Brüksel'de gelişmiş..Şehrin her köşesinde çok farklı mimari örnekler var. Vaktim olursa gezmeyi ve fotoğraflarını çekmeyi düşünüyorum.İşte bir başlangıç olsun diye tanıtım CD si ve bir de fotoğraflardan oluşan bir albüm aldım.Umarım ileride kendilerini de görme şansım olur.Müzeden çıktığımda ,yeni rotam belliydi. Sırada Belvue Müzesi vardı.

Hiç yorum yok: